שקרן הגון

אפשר לשתף את הקסם...

חושף השרלטנים הידועכתבה ב24 שעות  על ג'יימס ראנדי

הקוסם ג'יימס רנדי מנהל מלחמת חורמה ב"עושי ניסים", שרלטנים ושאר המצהירים על עצמם כ"על-טבעיים". אורי גלר הוא רק אחד מהדמויות שאותם הוא רודף כבר שנים.
אני מחבב את רנדי. גם הוא מתחיל את הופעותיו בהצהרה שיש לו את המקצוע ההגון בעולם: הוא מבטיח לקהל שהוא יעבוד עליהם ואז מקיים את מה שהבטיח.
הוא קוסם מעולה, אבל מעבר לקסמים שלו, יש לו צורך אדיר לחשוף שרלטנים, רמאים, נוכלים ובמיוחד את אלה שמצהירים כי יש להם "כוחות על טבעיים". כשהוא שומע מילים כגון: טלקינזיס, טלפתיה, כישוף, קללה, יכולות רוחניות, תיקשור, העלאה באוב, וכדומה, הוא מייד נתקף בצורך עז להפריך את האשליה, לחשוף את השקר, לטהר את שמה של הדת שלו, הספקנות, שהוא אחד ממנהיגיה ומוביליה הגדולים.

אני ממש לא אחד מהספקנים הקשים, כמו ג'יימס רנדי, או כמו פן ז'ילט (מהצמד פן וטלר) שאיתו כבר ניהלתי דיון סוער בענייני אמונה. גם בי יש ספקנות, אבל ענווה. לדעתי, ספקן אמיתי צריך להיות ספקן גם לגבי הספקנות שלו עצמה. חוץ מזה, אני בטוח שאנחנו מפספסים דברים בספקנותנו.

בתקופת התוכנית של אורי גלר "היורש", מתוך ידיעה על המלחמה שהוא מנהל כבר שנים נגד גלר, פניתי לג'יימס רנדי כדי לעדכן אותו בפרטי המאבק שלי בתוכנית. היו לו כמה דברים להגיד לעיתונות הישראלית ומעצם היותי מתורגמן מיומן תירגמתי עבורו לא מעט כתבות. סיפרתי לו גם על חוויית הפגישה שלי עם גלר והבקשה המוזרה שאורי הביע ובה הוא ביקש שאכתוב לו מכתב בו אני מצהיר שלא ידוע לי על כך שאי פעם הופיע כקוסם. כבר כתבתי על כך פעם.

אתגר מיליון הדולר לחשיפת שרלטנים

יש עוד המון דברים לספר לכם על ג'יימס רנדי ועל אתגר מיליון הדולר שבאמצעותו הוא מפתה שרלטנים ואז חושף את סוד "הכוחות המיסתוריים" שלהם, אבל אני חושב שהסרט התיעודי שנעשה על חייו יוכל להאיר את עיניכם באופן ברור ומהנה הרבה יותר.

אם עוד לא ראיתם את הסרט, הנה הטריילר:

זיכרו שגם הספקנות מגיעה עם מחיר!

בתאריך 22/10/2020 ג'יימס רנדי הלך לעולמו ועכשיו כשרוחו מביטה מלמעלה הוא יכול להיאנח ולהגיד: "איזה מזל שלא האמנתי בכל הבולשיט הזה…"

אפשר לשתף את הקסם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × two =