הצעת חוק -הכרה באמנות הקסמים…

אפשר לשתף את הקסם...

הקוסם היהודי דייויד קופרפילד שתמיד חושב על דרכים להשתמש באמנות הקסמים לא רק כבידור
הקוסם היהודי דייויד קופרפילד שתמיד חושב על דרכים להשתמש באמנות הקסמים לא רק כבידור

הכרה באמנות הקסמים כצורת אמנות

הקוסם דייויד קופרפילד יחד עם קבוצת אמנים אחרים פעלו להגשת בקשה: הכרה באמנות הקסמים כצורת אמנות מן השורה על ידי הקונגרס האמריקאי.

קופרפילד, הקוסם היהודי המפורסם בעולם שאמו נולדה וגדלה בישראל, כבר מזמן לא ביצע פעלול ראוותני כמו להעלים את פסל החירות או לחדור מבעד לחומה הסינית, אולם הוא ממשיך להיות אחד האמנים המצליחים בהיסטוריה עם למעלה מ-500 הופעות בשנה וחשבון בנק שלא מבייש אף כוכב קולנוע מהשורה הראשונה. דייויד הוא גם הבעלים של מספר איים.

הצעת החוק

קופרפילד יחד עם דייויד בליין ואחרים הם שותפים מלאים להצעת חוק חדשה שהעלה סנטור מטקסס בפני הקונגרס שמטרתה "שימור, הבנה ועידוד אמנות הקסמים". קופרפילד, אחד הכוחות המניעים של ההצעה, הוא דוגמה לגבהים אליהם ניתן לצמוח דרך השליטה ברזי האמנות הזאת.
לטענתו, רק בשנות השמונים קיבלו התיאטרון, הג'אז והבלט הכרה בספר החוקים, וזאת בזכות חקיקה של הקונגרס. המטרה איננה קבלת תמיכה ממשלתית אלא לאפשר שמירה על זכויות יוצרים של אמנים, לעודד הכרה של מוסדות חינוכיים באמנות הקסמים ולאפשר לאמנות לצמוח לגבהים חדשים.

בעיתון ניוזוויק ראיינו אותו בנושא והנה קטע ממה שהיה לו להגיד לפני שהחוק אושר:

כאשר אמן יוצר רעיון חדש והרעיונות הללו נגנבים, אותו אמן יכול ללכת לבית משפט ולתבוע את הזכויות שלו על היצירה. הוא מנסה לקיים את המשפחה שלו באמצעות הרעיונות הללו.

אבל כשזה מגיע לקסמים הממשלה אומרת לו שזו איננה אמנות אלא רק תחביב.

זה עומד להשתנות, ובהמשך זה גם יעזור לתלמידים לקבל מלגות ללימוד האמנות כי אם הקונגרס אומר שזאת אמנות – זאת אמנות.

יש הרבה אנשים שעדיין רואים את אמנות הקסמים כשליפת ארנבים מהכובע וחיתוך אישה לשניים, אבל זה כבר מזמן לא כך. בשנות השישים גם על הטלויזיה והרדיו חשבו – אלוהים, יש עירבוביה כל כך גדולה של שידורים ותוכניות… אבל היום יש פי עשר יותר דרכים של העברת מידע ובידור. בשבילי זהו אתגר נפלא.

המופע שלי עוסק כולו באימוץ הטכנולוגיה, האינטרנט, והקסם שסביבנו. הקסם לא קורה רק על הבמה אלא בתוך הקהל. יש חלליות שמרחפות מעל לראשי הצופים ודינוזאורים שנכנסים עד לשורה השישית בתיאטרון.

השפה איננה של נוצות, פרחים ונערות בלבוש מינימלי. זאת שפה אחרת עם סיפורים על משפחה ודברים שיוצרים הזדהות. עכשיו שלכל אחד יש טכנולוגיה מדהימה בתוך הכיס שלו זהו אתגר ממשי. נסה לגרום לקסם להתרחש בתוך התנאים הללו, תוך שימוש באמצעים האלה.

ומה קרה?

הבקשה התקבלה בתאריך 14 במרץ 2016 על ידי הקונגרס ואושרה באופן מוצלח אף יותר מהמתוכנן:

והנה נוסח ההחלטה:

Resolved, That the House of Representatives—

(1) recognizes magic as a rare and valuable art form and national treasure; and

היבוא היום וגם בישראל יעבור חוק כזה?
יומקסים!

אורי


אפשר לשתף את הקסם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 + nine =