הנחיית כנס – ניסים בעסקים

אפשר לשתף את הקסם...

שאלו אותי "למה להשתמש בקוסם לשם הנחיית כנס?"

על הקשר שבין הנחייה לקסמים…

מנחה את הכנס עם קסמים - אורי אשכנזי OMG

קסמים הם דרך מעולה לעורר עניין, סקרנות ופליאה. זו גם דרך משעשעת לשמור על עירנותם המנטלית של אנשים. מנחה כנס מוצלח צריך לרתק, לחדש, להסעיר, לגרות את הדימיון ולגעת בקסם שקיים בכל אדם.

מסיבה זו חברות שונות מצאו שהשירות שלי יכול להוסיף עניין, הומור ומתח בימי עיון וכנסים שהם עורכים והזמינו אותי להתאים את קטעי הקסמים והמנטליזם שלי לתוכן העיסקי שלהם.

כך הנחיתי כנסים וימי עיון בתחומים שונים כמו רפואה (ימי עיון לרופאים), היי-טק, מזון, אדמיניסטרציה, תיב"ם, תוכנה, תקשורת, חקלאות ועוד.

איך זה עובד…

לפני כל אירוע כזה אני נפגש עם נציגי החברה, לומד את התכנים הרלוונטיים למוצרים שהם רוצים לקדם, סוג הקהל שיגיע, לומד את המושגים שהנוכחים ישתמשו בהם, מה האוירה שהחברה רוצה ליצור, במי להתמקד ועוד. לאחר שאני אוסף את הנתונים, אני בונה קטעים שמותאמים לצרכי החברה ומוצא איך לשלב אותם במהלך היום בין ההרצאות ולפעמים גם כחלק מהן.
כיום, אחרי שלמדתי גם הנחיית קבוצות, אני יכול להגיד שהקסמים מהווים כלי מעולה לאיתגור, לפתיחת נושא, ליצור רגעים מיוחדים וזכירים.

סיפור של הנחיית כנס…

חברה ששכרה את השירות שלי הטיסה אותי לתאילנד על מנת להנחות כנס שערכה ללקוחות שלה מאסיה, אוסטרליה וניו זילנד. בכנס, בנוסף להנחייה הסדירה של הכנס, שילבתי את הקסמים כמטפורות לקסם שהחברה מספקת ללקוחותיה. (לינק למכתב המלצה בעקבות הכנס)

הקסמים מחברים

בערב הפתיחה, בסעודה חגיגית על החוף, עברתי עם הקסמים שלי משולחן לשולחן ועשיתי קסמים שעזרו לשבור את הקרח בין הנוכחים המשתאים. יצרתי חיבורים בין אנשים ממקומות שונים בעולם. למשל, גרמתי לאדם מטאיוון לגלות על מה חושב שכנו לשולחן שמגיע מאוסטרליה, כשעזבתי את השולחן הם ממשיכים לדבר גם על נושאים אחרים.
 הנחיית כנס לקופת חולים כללית - קסמים וקריאת מחשבות בשילוב התכנים

הנחייה במכהלך הכנס

לצורך הנחיית כנס אני מחבר בין התכנים של הנואמים, לקסמים שלי, והקסם של החברה. הכל צריך לזרום וכולם צריכים להיות ערניים… מדי פעם, אם יש תחושה של עייפות, אני (בעידודם של המארגנים) יכול פתאום להפתיע בקסם מרעיש או מעורר, משחק מגניב ועוד. לשמחתי כל המרצים היו מצוינים והקהל צחק והשתתף במהלך היום כולו, למרות שאנגלית היא לא שפת האם של כולם.

חוויה שלמה – באתי לעבוד 🙂

כל משתתפי הכנס (גם אני כמובן) לנו באחד מהמלונות המפוארים באי וכשפגשתי מי מהאורחים בחדר האוכל או בקפה, שמרתי על האופי הקסום שלי, שאלתי אם זקוקים למשהו ואם ביקשו אפילו עשיתי קסם או שניים. (זה אפילו קרה בבריכה כשהייתי בבגד ים וכל מי שהיה בסביבה נפל מהרגליים ברוב צחוק)

נס בתוך כנס

הכנס התרחש בעונת הגשמים ובמהלך יום ההרצאות העיקרי ירד בחוץ גשם ללא הפסקה. לאותו ערב היתה מתוכננת לנו הפלגה עם ארוחה במקום פתוח ולאחריה הפרחת כדורים פורחים מנייר וזיקוקין. מנכ"ל החברה היה בהתחלה מאוד סקפטי לגבי הרעיון של קוסם להנחיית כנס של החברה שלו. כשהוא ראה שהדברים זורמים הוא התרצה והשתחרר. הוא ניגש אלי בצהרי היום בבדיחות ושאל אם אני יכול לעשות קסם שבערב לא ירד גשם. מייד השבתי לו "בטח, ממתי עד מתי?" הוא צחק ואמר לי מ6 עד 10. אמרתי לו שאני מארגן את זה… אמרתי את זה בצחוק כמובן, וכלל לא ציפיתי!!!

חמש דקות לפני השעה היעודה הפסיק הגשם… ולתדהמתי הרבה, הגשם לא חזר אלינו עד שהתחילו הזיקוקין של סוף הערב בערך בשעה 10 בלילה. אני חושב שעד היום אותו מנכ"ל תוהה אם אני רק עושה טריקים או שאני מכשף.

הכנס הצליח מעל ומעבר למצופה ותגובות המשתתפים היו נלהבות, וזה מה שאנו רוצים, לא? שיזכרו אותנו באופן החיובי ביותר.

ערך מוסף
הנחיית כנס בתאילנד עם חבל והרבה פליאה

מעניין שההמלצה עלי לצורך הנחיית כנס הגיעה מהמארגנת המקומית. היא ראתה אותי שנתיים קודם לכן בכנס שהנחיתי עבור חברה אחרת ומאוד התרשמה הן מהיכולת המקצועית שלי והן מהרצון שלי לעזור גם בדברים שלכאורה לא קשורים אלי…

סיפרתי לה במהלך אחת מפגישותינו על כך ששבועים קודם לכן, במהלך מלחמת לבנון (2006), יצאתי לאזורים המופגזים ותחת אש עברתי בישובי הגבול של ישראל כדי להופיע בפני אלו שהיו אמיצים מספיק בשביל להישאר שם. זה כנראה הרשים אותה מאוד. היא ביקשה לקחת אותי בעצמה לשדה התעופה ביום האחרון לשהותי. בדרך היא קנתה המון מצרכי מזון ועצרה בבית יתומים שבו, כך סיפרה, היא מדי פעם מחלקת מזון ודברים לילדים הנזקקים. עזרתי לה כמובן לחלק את הדברים וגם עשיתי להם קצת קסמים (לא היו עלי הרבה כי הרוב היה ארוז טוב במזוודות) בעיקר בפנטומימה, כי התאילנדית אינה שגורה בפי. הילדים היו מאושרים וגם אני, כי אין אושר גדול יותר מהידיעה שיש ביכולתך להביא אושר רב גם לאלה שאינך יכול לדבר בשפתם.

המעשים הטובים שלנו כנראה מחזירים לנו בשפע… ויכול להיות שהדברים שאנחנו עושים לצד הדבר העיקרי, הם שגורמים לנו להיחרט בזיכרונם של האנשים, לטוב ולרע.
יכול מאוד להיות שזהו הקסם האמיתי שלנו.

אם מצאת שזה מעניין אותך, אשמח להציע גם לך את השירות שלי להנחיית כנסים.

אורי.


אפשר לשתף את הקסם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 14 =